3 Mart 2008 Pazartesi

Norvecte iscilik için basvuru nerde yapılacak

Bugün nerdeyse bütün basında haber olarak verildi “Norveç yaşlı nüfusu nedeniyle vasifli 100 bin işçi alıcak” diye. Merak ettim, ben başvurabilirmiyim bu iş için diye ve internette bir araştırma yaptım.Kimler başvurabilir ? Nereye başvurması lazım diye?
Araştırma sonuçunda şu sonuca vardım , haber kısmen yanlış başvuru için şu tarihi beklememiz lazım
Türkiye çalışma bakanı ile görüşme yapan Norveç Çalışma ve Sosyal Kapsama Bakanı Bjarne Håkon Hanssen 14 Şubat günü yaptığı toplantıda Norveçin büyük işgücü talebi de görüşüldü.Norveç özel sektörünün çalıştıracak işçi bulamamasına değinildi.Buraya dikkat çekmek istiyorum : İşçi alımı olucaksa bunu devlet değil Norveç özel sektörü yapacak.Bu işçi alınımın gerçekleşme tarihide en iyi ihtimal Nisan ayında çünkü Bakan, aynı zamanda işgücü göçü ile ilgili hükümetin hazırlamakta olduğu bir beyaz belgeden da bahsetti. Bu belge Nisan ayında sunulacak olup, diğer konuların yanında Avrupa Ekonomik Alanı dışında kalan ülke insanlarının başvuru prosedürlerinin basitleştirilmesi yönünde öneriler de içeriyor.Bu yazının orjinal halini Norveç Büyükelçilği sitesinden okuyabilirsiniz.http://www.norway.org.tr/policy/PR_Hanssen_Turkey_TUR.htm Şimdi hangi alanlarda işci alımı gerçekleşecekmiş Konsolosluk aracılığı ile size ileteyim: Bakan, Norveç’te iş arayan kimselerin ilgili eğitime, örneğin mühendislik ya da zanaatkarlık gibi, sahip olmaları gerektiğini, ve çalışma iznine başvurmadan önce somut bir iş teklifi almış olmaları gerektiğini belirtti.Çalışma izninizin olması içinde Norveç Göçmenler İdaresi sitesinden bilgi alabilirsiniz : http://www.udi.no/templates/Tema.aspx?id=4479Son söz olarak ; İş başvurusu yapabilmemiz için Nisanı beklememiz gerekecek yok ben boş durmak istemiyorum diyorsanız Norveç Konsolosluğuna çalışma izni için başvurmanız gerekmektedir.Konsoloslugun sitesi : www.norway.org.tr

Hiç yorum yok: